W dniach 24 marca - 04 kwietnia 2014r brałam udział w kursie językowym dla nauczycieli w Londynie ‘Overseas Teachers Refresher Course’.
Kurs poświęcony był odświeżeniu metod nauczania języka angielskiego we wszystkich typach szkół. Zajęcia odbywały się od 9 do 15:45 z przerwą godzinną na lunch.
Tematyka zajęć była różnorodna: od zajęć z nauczania gramatyki, wymowy, słownictwa (m.in. angielski w biznesie) po zajęcia z przygotowania uczniów do płynnej konwersacji w języku angielskim. Moja grupa składała się z 11 osób, byli to nauczyciele z Polski uczący w różnych typach szkół. Pracowaliśmy w grupach 3-4 osobowych bądź parach; braliśmy udział w lekcjach pokazowych; prezentowaliśmy własne pomysły dotyczące metod nauczania poszczególnych segmentów języka obcego. W ramach godzin popołudniowych zwiedziliśmy najważniejsze muzea i obiekty w Londynie. Mieliśmy możliwość wejścia do Parlamentu Brytyjskiego i wzięcia udziału w sesji Izby Gmin i Izby Lordów. Niestety nie można było zrobić zdjęć wewnątrz budynku, załączam więc zdjęcie sprzed Parlamentu. (zdj.1)
Kolejnym punktem naszego zwiedzania było National History Museum. Jest to muzeum, w którym znajdują się eksponaty (np. zwierzęta w rozmiarach naturalnych) jak i książki i rękopisy. Muzeum jest podzielone na kilka sektorów - w każdym z nich znaleźć można interesujące wystawy: Muzeum Geologiczne, Galeria Istot Żywych, Galeria Ziemi, Centrum Darwina, Sala Biologii Człowieka. Zwiedziliśmy również National Galery – jedna ze wspanialszych galerii na świecie posiadająca w swoich zbiorach około 2000 obrazów autorstwa m. in. Giotta, Botticellego, Leonarda da Vinci, Rafaela, Michał Anioła i wielu innych wspaniałych malarzy. Niestety w galerii nie można robić zdjęć z uwagi na szkodliwy wpływ fleszy na obrazy. (zdjęcie sprzed galerii 5,6)
Kolejnym punktem zwiedzania było Tower of London – najlepiej zachowany średniowieczny fort, pałac, więzienie, miejsce egzekucji, kaplica i muzeum. W Tower of London mieszkają słynne kruki, których obecność, jak głosi legenda, zapewnia trwałość monarchii brytyjskiej. (zdj.7) W Tower of London można również zobaczyć Crown Jewels – słynne klejnoty królewskie noszone przez władców brytyjskich np. podczas koronacji. (zdjęcia z Tower of London 8,9)
Podczas wolnego weekendu miałam możliwość udania się z wizytą do Madame Tussaud’s Museum – muzeum figur woskowych. Muzeum podzielone jest na kilka działów, na przykład w jednej Sali zebrane są figury znanych piosenkarzy a w innej sportowców czy polityków. (zdj. 10, 11, 12, 13). Oprócz podziwiania figur jest też ‘Salon grozy’ czy też ekspozycja ‘Londyński duch’ przedstawiająca disneyowskie widzenie niezwykłego miasta.
W czasie wolnym wybrałam się również na London Eye, aby podziwiać panoramę Londynu z lotu ptaka. W Londynie miałam okazję spróbować słynnego brytyjskiego śniadania (zdj. 16) – jajko sadzone, bekon, fasolka w sosie pomidorowym, tost i chrupiące ziemniaki oraz obiadu (zdj.17) – tzw. fish&chips czyli ryba z frytkami. Wyjazd na szkolenie do Londynu był dla mnie ważny nie tylko ze względu na wiedzę, którą zdobyłam podczas zajęć jak również ze względu na ‘namacalne’ poznanie kultury i historii brytyjskiej. Wyjazd ten z pewnością wniesie wiele ciekawych pomysłów do prowadzonych przeze mnie zajęć.
Magda Nagórek