W dniach 5.05 - 18.05.2024 roku grupa uczniów ZSCKR w Studzieńcu

realizowała swoje praktyki zawodowe w Grecji. Przed wyjazdem młodzież brała udział w zajęciach przygotowawczych obejmujących zajęcia kulturowe (m.in. poznanie historii i kuchni greckiej), językowych (szlifowanie umiejętności czytania, pisania i mówienia w języku angielskim) oraz pedagogicznych (m.in.wzmacnianie mocnych stron, metody walki ze stresem, umiejętność pracy w zespole).

Riwiera Olimpijska, Neos Panteleimonas to malownicza miejscowość, w której młodzież została zakwaterowana.
Projekt obejmował zawody: technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik weterynarii.
Technik żywienia swoją kulinarną praktykę realizował w hotelu San Panteleimon. Pod okiem
szefa kuchni i szefa obsługi sali młodzież poznała system pracy kelnerów, obsługę baru oraz
stołu bufetowego. Pracując w kuchni poszerzali swoje umiejętności w przygotowaniu potraw i
ich podawaniu do stołu.
Uczniowie technikum weterynarii w ramach praktyk pracowali w pobliskich zakładach
weterynaryjnych oraz w schronisku dla psów. Pod okiem greckich lekarzy zdobywali wiedzę i
rozwijali nabyte już umiejętności.
Erasmus + to szansa na poznanie nowych kultur i miejscowości. Biorąc udział w zajęciach
kulturowych i wycieczkach mogliśmy zapoznać się z kulturą i historią Grecji. Podczas jednego z
wyjazdów poznaliśmy technologię pozyskiwania oliwy z oliwek, a także odwiedziliśmy rodzinny
zakład produkcji sera feta. Zwiedziliśmy ruiny zamku Platamonas, z których podziwialiśmy
panoramę Grecji. Odbył się rejs statkiem na malowniczą wyspę Skhiatos.Ogromne wrażenie
zrobiły na nas Meteory i na własne oczy zobaczyliśmy zwisające na górskich szczytach klasztory.
W wolnych chwilach odpoczywaliśmy na plaży lub w basenie, a wieczorami wyruszaliśmy na
spacery. Udział w projekcie Erasmus + dał nam możliwość nawiązywania nowych
znajomości oraz poznania kultury i mentalnośći tutejszych mieszkańców.
Po zakończonych praktykach zawodowych wszyscy uczestnicy uzyskali certyfikaty zdobytych
umiejętności, które potwierdzają ich kwalifikacje zawodowe.